23 Ağustos 2023 Çarşamba

BAŞKAN KARIŞIK AÇIKLAMALARDA BULUNDU

Erdek Belediye Başkanı Burhan Karışık basın açıklaması yaptı.
Erdek Belediye Başkanı Burhan Karışık basın açıklaması yaptı.
Bugün saat 10.30'da makamında basın temsilcileri ile bir araya gelen Başkan Karışık, 18 Eylül Stadı'nın Balıkesir Büyükşehir Belediyesi'ne devredilmesi, çöp sorunu iddiaları ve turizm sezonu gibi konular hakkında açıklamalarda bulundu.


"SUÇ DUYURUSUNDA BULUNACAKLARI İÇİN DEVRETTİK"

"Biliyorsunuz son iki haftadır Erdek 18 Eylül Stadı ile basında haberler çıktı. Basın, bazı vatandaşlarla konuşarak yayın yaptılar. Biz de konu hakkında açıklama gereğinde bulunduk. Stat, 08.02.1983 Erdek Belediyesi ile Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından 1999 yılında intifa verilerek tahsis edilmiştir. 1983 yılında 2003 yılına kadar belediye burayı kullanmış. 2003 yılında bakanlık kira talep etmiş, ilk kira sözleşmesi 10.01.2003 yılında 10 yıllığına belediyemiz ile Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında imzalanmıştır. Süre dolduktan sonra 10.01.2023 yılında bir kira sözleşmesi daha imzalanmıştır. Belediyemiz süre dolmadan önce İl Gençlik ve Spor Müdürlüğü'ne stadın belediyeye tahsisinde ya da kira talebinde bulunmuştur. Gelen cevapta 10.01.2023 tarihinde kira sözleşmesinin sona erdiğini ve 20.01.2023 tarihinde stadın devir teslim işleminin gerçekleştirileceği ve devir teslim tarihine kadar hazırlanması gerektiğini bildirmiştir. Bu bildirimden sonra biz de Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'ne yazı yazarak deprem olduğunu ve Erdekspor'un sezonunun devam ettiğini belirttik. Onlar da bize 6. aya kadar süre verdiler fakat hemen arkasından stadın Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'ne devrini talep ettiler. İstedikleri tarihte ben şehir dışında olduğum ve orada personel olmadığı için devir teslim yapılamadı. Arkasından valilikten 'Bu devir teslim işlemi yapılmazsa hakkınızda savcılığa suç duyurusunda bulunacağız.' diye yazı geldi. Biz de devir teslim töreni için başkan yardımcımız Hulusi Ay'a yetki verdik. Devir teslim işlemini gerçekleştirdik."

"AK PARTİLİ MECLİS ÜYELERİNİN EGOLARI YÜZÜNDEN STAT ELİMİZDEN ALINDI"

"Bazı AK Partili meclis üyelerinin egoları yüzünden stat, Erdek Belediyesi'nin elinden alınmıştır. Bu konuyu Yücel başkanla da konuştuk. Her ne hikmetse stat daha işlemler bitmeden bazı vatandaşlar 'halı sahaları ben çalıştıracağım', 'fitness salonunu büyükşehirden ben kiraladım' diye konuşmalara başladılar. Erdek Belediyesi'nden alınan bu stadın bir başkalarına peşkeş çekmeye mi uğraşıyorlar? Bunu anlamış değilim. Tahminen bu Perşembe yapılacak büyükşehir meclisinde stadı Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nden alıp büyükşehire devredecekler. Şu an stada herhangi bir yapı yapılması mümkün değil. Ben kendilerine Kastri'de 53 bin metrekare bir alanın spor tesisleri için ayrıldığını, 18. madde bittiğinde Gençlik ve Spor Bakanlığı'na tahsisi yapılacağını, yatırımların buraya yapılması gerektiğini, mevcut stada yapılacak her bir liranın heba olacağını söyledim fakat onlar da stadı alacaklarını söylediler. Erdekli olarak çok üzülüyorum. Büyükşehir bu stadı Erdek Belediyesi'nden alıp ne yapacak? Kendilerine bir artı sağlayacaklarını düşünüyorlar ama bence Erdekli'nin tepkisini çekecekler. Bu tür işler çok yanlış. Bu stadın Erdek Belediyesi'ne devredilmesi gerektiğini düşünüyorum." 


AK PARTİ'Lİ OLDUĞU VE AK PARTİ'YE GEÇECEĞİ İDDİALARI
"Ben yapım gereği uyumlu bir insanım. Ben tüm kamu kurumları ve büyükşehirle iyi geçinen, Erdek'e hizmet için uğraşan bir kişiyim. Çünkü ben halka hizmetin Hakk'a hizmet olduğuna inanan bir kişiyim. Kavgayla Erdek 25 sene hep geriye gitti fakat Erdek kavgadan bıktı. Son iki yılda insanlara huzur geldi. Ben büyükşehirle iyi geçindiğim için insanlar bana AK Parti'ye geçecek yaftasını yapıştırıyorlar. 


2024 YEREL SEÇİMLERİNDE CHP'DEN ADAY ADAYIYIM
"Ben CHP Belediye Başkanıyım ve şu anda CHP aday adayıyım." 


ERDEK'TE YAZ SEZONU
"Geçen seneden bu seneye ekonomide büyük sıkıntılar var. Geçen sene pandemiden çıkıldığı için doluluk oranı artmıştı ve esnafımız memnundu. Bu sene de fena değil. Otellerin Ağustos sonuna kadar doluluk oranları iyi. Erdek 33 bin nüfusa göre İller Bankası'ndan pay alıyor ama yazın 250 bin-300 bin kişiye hizmet eden bir belediye. Bu da ekonomik olarak sıkıntı yaratıyor. Erdek Belediyesi'nin geriye dönük çok borçları var. Personelin de alacağı aylıklar vardı. Şu anda personelimizin alacağı herhangi bir şey kalmadı. Belediye hacizlerimizin %65'i kadarını ödedik. Belediyeyi toparlamaya çalışıyoruz. Benim gayem belediyenin bir an önce kendi ayakları üzerinde durması, vatandaşa, turizme daha iyi hizmet, Erdek'in çehresini değiştirmek, Erdek'i eski günlerine kavuşturmak, yatırımcıların önünü açmak. Erdek eski turistik ilçelerden olduğu için tesisleri eski. Yatırımcılar da dışarıdan geldiği için yazın sezonu yapıp parayı aldıktan sonra memleketlerine gidiyorlar. Tesislerin çoğunun değişmesi, yenilenmesi lazım. Bu sene Erdek'te kışın 3-4 otel inşaatı başlayacak. Tesis ne kadar yeni, hizmet ne kadar iyi olursa gelen turistin kalitesi de o kadar artar. Onun için yatırımcılara da sesleniyorum: Bir an önce tesislerini yenilemeleri lazım.”

ÇÖP SORUNU İDDİALARI
"Geçen sene büyükşehirle yaptığımız bir protokolle Murat Bayırı’nda kademenin olduğu yere bir çöp aktarma istasyonu yapıldı. Şu anda bu bize kolaylık sağlıyor, Bandırma’ya gidip sıra beklemeden Erdek’e çöpümüzü boşaltıyoruz fakat burada konteynerler çok doluyor, boşaltamadığı zaman da çöpe çıkılamıyor. Yaz sezonunda da sadece Erdek’te değil bütün turizm şehirlerinde aşırı çöp çıkıyor. Ben gece saat 2’ye 3’e kadar sokakları geziyorum. Nerede çöp var diye. Temizlik işlerine Whatsapp’tan yazıyorum. Ben çöp konusunda halktan çok daha titizim. Çöp konteynerlerinin birisi dolu, ikisi boş, yanına çöp atılmış. Bazı insanlar kasıtlı olarak çöplerini çöp bidonlarının yanına bırakıyorlar. Ben konuya çok üzülüyorum, ben şahsen Erdek’in temiz olması için de elimden gelen her şeyi yapıyorum. Vatandaşımızda eğitim eksikliği var. Eğer bir yeri temiz bulmak istiyorlarsa temiz bırakmak lazım. Çöplerini çöp kutularına atmaları lazım.”


ERDEK’E MÜZE
“Ahmed Vehbi Çıkrıkçıoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin bulunduğu bina müzeye en uygun yer. Hem kendisi tarihi bir bina hem yapısı müze yapmaya çok uygun, bahçe alanı da çok geniş. Eğer bakanlık orayı müze yapmaya müsaade ederse ben bakanlığa okul yapmak için Erdek Belediyesi olarak oraya karşılık bir yer vermeye hazırım.”


YIKILAN HAMAMIN YERİNE YAPILACAK İNŞAAT
“Pazartesi pazarındaki hamamın yıkıldığı 15 seneyi geçti. Bu hamamın yıkıldığı yere de alt katına sıhhi banyo, sauna ve fitness salonu. Üstüne de bilgisayarlı kütüphane ve çocuklara kurs ya da ders verecek dershane yapmayı düşünüyoruz. Bu binanın da temellerine Ekim ayı gibi başlarız.”  

Oğulcan Bölükbaşı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.