7 Aralık 2022 Çarşamba

ENGELSİZ YAŞAM MERKEZİNDE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

3 Aralık Dünya Engelliler Günü'nde açılan Engelsiz Yaşam Merkezi ve atölyesinde çalışmalar sürüyor.
3 Aralık Dünya Engelliler Günü'nde açılan Engelsiz Yaşam Merkezi ve atölyesinde çalışmalar sürüyor.
Engelli ve Engelli Aileleri Dayanışma Derneği (ENGEL-DER)'nde öğrenim gören bireyler buradaki atölyede hem meslek öğreniyorlar hem de ürünleri açılan stantlarda satarak derneğe katkı sağlıyorlar.
Engelli ve Engelli Aileleri Dayanışma Derneği (ENGEL-DER) Erdek Şubesi Başkanı Meliha Söğüt, "18 Eylül İlköğretim Okulu'nda özel eğitim sınıfında oğlum okurken öğretmene yardımcı olarak çalıştığım yıllarda orada öğrendiklerimi, derneğimizde öğrenim gören bireylere şimdi bunları aktarıyorum. Okuma yazma kursuyla başladığımız eğitim boncuk, seramik, ahşap ve keçe işleri ile devam ediyor. Yine kurduğumuz halk oyunu ekibimiz ve bir top oyunu olan boccia takımımız var. Derneğimizde yaşları 21 ila 40 arasında değişen 15 çocuğumuz var. Yaşları büyük olsa da hepsi çocuğum gibi. Benim hedefim, bu özel bireylerimize buradan sonra asgari ücretle çalışabilecekleri iş istihdamı sağlamak." şeklinde konuştu.
Derneğin öğretmeni Yasemin Kobak ise, atölyenin tüm giderlerinin Erdek Belediyesi tarafından karşılandığını belirterek "Burada üretilen ürünlerimizi Erdek'te derneğin adını taşıyan standımızda ve Balıkesir Büyükşehir Belediyesi'nin katkılarıyla Balıkesir'deki alışveriş merkezi "Burda10" da açtığımız dükkanımızda satışını yapıyoruz. Yakında Fethiye'de bir hediyelik eşya dükkanına ürettiğimiz keçe sabunları göndereceğiz. Ahşap, kağıt, cam gibi atıklardan ürettiğimiz ürünleri satıyoruz ve çok da talep alıyoruz. Çocuklarımızla sabah sekiz ile akşam dört arasında bir yetişkinin bile canının sıkılmayacağı etkinliklerle vakit geçiriyoruz. Hiçbirini ben doğurmadım ama hepsi benim çocuğum, onları çok seviyorum." ifadelerini kullandı.
Oğulcan Bölükbaşı - Kıvanç Doğruel







Haberin Videosu:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.