2 Mayıs 2019 Perşembe

SIFIR ATIK ERDEK PROGRAMI DÜZENLENDİ

 Erdek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ilçemizdeki okullarımızın katılımıyla geçtiğimiz hafta düzenlenen “Sıfır Atık” sergisinin ardından, dün de Halk Eğitim Merkezi’nin hazırlamış olduğu “Sıfır Atık Erdek” konulu program gerçekleştirildi.
 Sıfır atık projesi kapsamında Kaymakam Ekrem Çalık’ın eşi Zeynep Çalık Hanımefendi’nin önderliğinde, israfın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi için “İsrafı Önleyelim Atıkları Küçültelim” sloganıyla bin proje başlatıldı.
 Başlatılan proje İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve İlçe Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünce eğitim seviyesine taşınarak vatandaşlarımıza eğitim ve bilinçlendirme konferansı düzenlendi.
 Kaymakam Ekrem Çalık yaptığı konuşmada “Sıfır atık projesi Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Sayın Emine Erdoğan Hanımefendinin himayelerinde birçok sivil toplum örgütünün desteği ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızca yürütülen bir projedir. Erdek’te yürütülen bu projede görev alan arkadaşlarımız büyük emeklerle eğğitimi yaygınlaştırarak geliştirdiler. Hedefimiz toplumda bir farkındalık uyandırmaktı. “Devamlı Tüket” mantığından ve bu alışkanlıklarımızdan vazgeçmemiz gerek. Elimizde varsa elimizde olanı en iyi şekilde değerlendirmek. Atıkların yarattığı kayıp ekonomik anlamda ele alındığında ülke ekonomisi bazında hesaplandığında muazzam bir maddi kayba tekamül ediyor. Sadece ekmek israfı bütün Afrika’yı doyuracak kadar, özel işletmelerde bilhassa konaklama yerlerinde korkunç israflar var. İsraf dinimizde de sayılmış, dikkatli olduğumuz takdirde hem ülke ekonomisi hem de aile bütçemize ekonomik anlamda destek olacaktır. Farkındalık yaratmak adına hedefimiz bütün kamu kurum ve kuruluşlarında aynı zamanda okullarımızda bu proje üzerinde çalışma başlatılmasıdır. “Sıfır Atık Projesi” esas hedefimiz olsun” diye konuştu.   
  Devam eden programda Makine ve Nakış Öğretmeni Kısmet Toprak tarafından “Yapılan Anketler ve Bütçe Tasarrufu” sunumu, Giyim Öğretmeni Fadime Cömert’in “Tekstilde Farkındalık” sunumu, Gıda teknolojileri öğretmeni Meral Bozkurt’un “Gıda Bilinci” sunumu, Bilişim Teknolojileri öğretmeni Kumru Çakıroğlu’nun “Teknoloji İle Zamandan Tasarruf” sunumu yapıldı. İlçe protokolü ve vatandaşlarımızın yoğun ilgi gösterdiği konferans Müzik Öğretmeni Ceylan Akkaya ve öğrencilerden oluşan koro eşliğinde müzik dinletisi ile son buldu.


1 yorum:

  1. Hem tasarruf yapmak hem de gezegenimizin geleceği için sürdürülebilirliğe önem vermek ve bu konuda çalışmalar yapmak konusunda hepimize görevler düşüyor aslında.

    Çok basit ve küçük adımlarla atıklarımızı azaltmamız mümkün.

    Ben atıklarımı azaltmak için:

    - Poşet çay satın almayı bıraktım.
    - Islak mendil satın almayı bıraktım.
    - Duş jeli satın almayı bıraktım.
    -Artık üzerime büyük gelen ve giydiğimde rahat hissetmediğim kıyafetlerimi çöpe değil tekstil kutusuna attım.

    Detaylı bilgi edinmek için blog sayfamı da ziyaret edebilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/bu-hafta-atiklarimi-azaltmak-icin-neler-yaptim/

    YanıtlaSil

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.