19 Mart 2018 Pazartesi

MUHTAR KABA, ÖZEL ERDEK'E AÇIKLAMALARDA BULUNDU

 Atatürk Mahallesi Muhtarı İbrahim Kaba, Özel ERDEK'e açıklamalarda bulundu.

  Özel ERDEK'e açıklamalarda bulunan Muhtar Kaba, 
  "Ben muhtarlığa aday olurken muhtarlığın sadece kulübede bekleyip param ödensin diye yola çıkmadım. Ekonomik durumum zaten belli, rahatım. Çıtayı yükseltelim bizim mahallemiz sosyal olarak en fakir, okuma yazma oranı en düşük mahalle olduğu için böyle bir şeylerin değişmesi gerektiğine inandığım için aday oldum. Ancak üçüncü seçimlerde adaylığı kazanabildim. Muhtar olmamdaki amaç, insanlara bir şey yaptığını ispat edebilmekti. Ben aday olurken 'Sadece muhtar olmayacağım.'dedim. Yetimin abisi, dulun babası, tüm bireylerin sesi olacağını söyleyerek aday oldum."

ROMANLAR DERNEK İSTEDİ KURMAK NASİP OLDU 
O zamanlar bana romanlar, "Dernek kurar mısın?" dediler, "Kurmaya çalışacağım." dedim ve nasip oldu. Üye sayımız da 100'e yaklaştı. Aleviler, "Biz cemevi istiyoruz yardımcı olacak mısın?" dediler, "Elimden gelen her şeyi yaparım." dedim. Nitekim geçen hafta meclisten Alevilerin cemevi yeri de onaylandı.


MAHALLEMİZDE OKUL YOK
Mahallemizde okul olmadığı için öğrencilerimizin yarısı Halitpaşa İlkokulu'nda yarısı da İstiklal İlkokulu'nda okuyor. Halitpaşa'da değil de İstiklal İlkokulu'nda devamsızlık çok sık oluyor. Aile yapısından ve ekonomik sorunlardan dolayı okula gitmeyenler oluyor. Romanlarımızın da %30'u okuma-yazma bilmiyor.


ROMANLAR DERNEĞİ BİR KONSEPT OLARAK KURULSUN
Mahallemizde cami ve sağlık ocağı dışında hiçbir resmi kurum yok. Ben istiyorum ki, romanlar derneği bir konsept olarak kurulsun. Konseptin içinde cafesi de büfesi de çocuk bahçesi de olsun. Mahallemle alakalı dernekleri de bir çatıda toplansın. Orada ortak seminerler verilsin, kurslar düzenlensin. Okuma-yazma bilmeyenlere okuma-yazma kursu açılsın, nakış-dikiş kursu açılsın. Kaybolmak üzere olan sanatlar canlandırılsın.


KOKULU BİTKİLER PROJESİ DE VAR 
Balıkesir'in başlattığı kokulu bitki projesi de var. Ona da başlayacağız. Belediyemiz de Büyükşehir Belediyesi de destek veriyor bu duruma. Yerel bitkilerin canlandırılıp bütün pazarın kurulması amaçlanıyor. Mahallelerimizin de köylülerimizin de markalaşması lazım. Bu arada soğanımızı da markalaştırdığı için Ticaret Odası Başkanı'na da teşekkür ediyorum.


SİYASET UMRUMDA DEĞİL
Siyaset, umrumda değil. Kim gelirse bir proje sunarsa birlikte çalışırım. Elbette, benim de tuttuğum bir parti var. Oy kutsaldır. Hiçbir zaman da kimseye oy konusunda baskı yapmadım.


CEMEVİ'NİN YERİ TAHSİS EDİLDİ
Edip Uğur ilk seçildiğinde bizi muhtarlar olarak topladığında ben kalktım, "Alevilere cemevi istiyorum." dedim. Bana dediler: "Sen Alevi misin?" Alevi olmam mı gerekiyor? İşte, "Prosedürü biliyor musun?" "Aklımın yettiği kadar biliyorum. Siz yeri tahsis edin. Adamlar binasını yapsın." dedim. Şimdi bugünlerde bir yer tahsis edildi. Onu da yapmaya başlayacağız. Aynı zamanda projemde her zaman yanımızda olan Attila Bey'e ve Bahadır Yasa Bey'e çok teşekkür ediyorum. Hala daha bize yardım ediyorlar. Projelerimiz büyük inşallah onları da yapmak nasip olur.


BİR DÖNEM DAHA ADAY OLMAYI DÜŞÜNÜYORUM
Bir dahaki seçimlerde aday olup olmayacağını sorduğumuzda; "Bir dönem daha düşünüyorum. Bir dönem daha yaparsak zaten bizim mahalle kalkınacak."
dedi.


Her türlü siyasi partilerden, resmi kurumlardan ve odalardan destek aldıklarını ters bir tepki almadığını da dile getiren Atatürk Mahallesi Muhtarı İbrahim Kaba, mahallesini kalkındırmak için her türlü projeyi gerçekleştirmek istiyor. 



Oğulcan Bölükbaşı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.