26 Şubat 2023 Pazar

ERDEK ZEYTİN KOOPERATİFİ'NDE SEÇİMİ MAVİ LİSTE KAZANDI

S.S. 162 Sayılı Erdek Zeytin Tarım Satış Kooperatifi genel kurulunda seçimi mevcut başkan Abdullah Şenol'un mavi listesi kazandı.
S.S. 162 Sayılı Erdek Zeytin Tarım Satış Kooperatifi genel kurulunda seçimi mevcut başkan Abdullah Şenol'un mavi listesi kazandı.
S.S. 162 Sayılı Erdek Zeytin Tarım Satış Kooperatifi genel kurulu bugün saat 11.00'de ilçemiz Kapalı Spor Salonu'nda yapıldı. Üç listenin de ortak çıkardığı divan heyetinde başkanlığa Namık Güven, katip üyeliklere İbrahim Sevim ve Bahadır Özgen oy birliğiyle seçildi. Kurul, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile devam etti. Ardından bilanço ve gelir tablolarının okunması ve ibrası ile yönetim kurulunun ibrasına geçildi. Raporlar ve yönetim kurulu oy birliğiyle ibra edildi. 
Yönetim kurulu tarafından verilen önergeyle seçim maddesi öne alındı ve genel kurulla seçim aynı anda devam etti. Beyaz liste itiraz da etse genel kurul ile seçim aynı anda devam etti ve yönetim kurulu başkan adayları tanıtım konuşmalarını oy verme işlemi devam ederken yaptı. 
İlk olarak kürsüye çıkan beyaz liste yönetim kurulu başkan adayı Türkan Akdağ Öztürk, "Çok yakında içimizi acıtan deprem felaketinde hayatını kaybedenlere rahmet, hayatta kalanlara geçmiş olsun diliyorum. Öncelikle bugün bu kürsüde olmamı sağlayan Türk kadınına seçme ve seçilme hakkını vererek sosyal ve siyasal hayatta yer açan Ulu Önder Atatürk'ü saygı ve minnetle anıyorum. 1952'de bir grup Erdekli zeytin üreticimiz tarafından küçük ve orta ölçekli zeytin üreticisinin girdi maliyetlerini düşürme, pazar payını arttırarak alın teri karşılığını alabilmek adına kurulan zeytin kooperatifinin geçmişten günümüze kadar ulaşmasını sağlayan ve ebediyete intikal etmiş en başta zeytin üreticisi atalarımızı ve yöneticilerini de rahmetle anıyorum. Erdek zeytin kooperatifinin her ne kadar küçük ve orta ölçekli zeytin üreticisinin emeğinin karşılanması amacıyla kurulsa da bugün gelinen noktada sevk ve idaresi, siyasi ve tüccar üreticinin idaresini geçme tehlikesi altındadır. Bunun en baş sebebi de son yıllarda küçük üreticinin zaman içinde emeğinin karşılığını alamamasından dolayı, ağaçlara hakkettiği bakımı yapamaması ve rekoltesine göre dökmesi gereken zeytini dökemediğinden dolayı ortaklığını kaybetmesidir. Bu durum kooperatifimiz için çok sıkıntılı bir hal haline gelmiştir. Bir zamanlar Erdek kooperatifi büyük bir kooperatif iken 50'nin üzerinde delegeyle birlikte temsil hakkına sahipken gitgide ortak sayısını düşürerek bugün 37 delegeyle temsil edilmektedir. Bunun sorumluluğu da en başta mevcut yönetimlerdedir. Yönetimlerin ortağın durumuyla yeteri kadar ilgilenmemesi, gerekli uyarıları yapmaması, ortağı kendinin kaderine terk etmesinden dolayı kaynaklanmaktadır. Bizim için ortaklık ve ortağımız çok değerli olmalıdır. Ortak her yıl uyarılmalı ve yönlendirilmelidir. Maalesef ortağın yönlendirilmesi siyasi çıkarlar doğrultusunda yapılmakta, ortağı ortak değil de seçmen gözüyle bakılarak seçim yılından bir önceki yıl kendisine oy verecek seçmenler için rekolte uyarısı yapılmaktadır. Ortak zor günler yaşadığında kooperatifinden yardım isteyebilmelidir. Ortağa yardım fonları oluşturulmalı, yönetimler bu konuda ilgili mevzuat çerçevesinde girişimlerde bulunmalıdır. Biz, tüm bu çalışmaları yapmak için gelmek istiyoruz. Bugün küçük zeytin üreticisinin ağaç budamaktan, zeytin ilaçlamak, zeytin sulamaktan nasır tutmuş mübarek ellerinin emeğinin, alın terinin karşılığını almaları için bir fırsat günüdür. Bizim için her biriniz ayrı bir değer, her biriniz bu kooperatifin ayrı sahibisiniz. Sahip olduğunuz bu çatı altında haklarınızı arama anlamında kime yetki vereceğiniz çok önemli. Bizler göreve geldiğimiz takdirde doğru olacağız, dürüst olacağız, şeffaflık ilkesinden asla ayrılmayacağız. Biz beyaz liste olarak Erdek Zeytin Kooperatifimizin 71. yılında sizler adına gerçek emekçilerin elinde amacına yönelik sevk ve idare ile daha başarılı, daha huzurlu, daha özgür, daha şeffaf geleceğe taşıyacağımızdan şüpheniz olmasın. Sizlere söz veriyoruz." dedi.
Öztürk'ün ardından kürsüye çıkan mavi liste yönetim kurulu başkan adayı Abdullah Şenol yaptığı konuşmada, "Bir ortağın genel kurula katılabilmesi kooperatif ana sözleşmesinin 23. maddesi gereği, genel kurul tarihinden en az 20 gün önce müteselsil kefaletten doğan borçları dahil vadesi gelen borçlarını tamamen ödemiş, genel kurulda bilançosu görüşülecek iş yılına ait rekolte beyannamesini vermesi gerekmektedir. Yine kooperatif ana sözleşmesinin seçilme şartları ve bağdaşmayan görevler başlıklı 44. maddesinde 1. fıkrasında yönetim kurulu asil ve yedek üyelerinde gerek seçimleri sırasında, gerekse görev yaptıkları süre içinde aranan şartları taşımaları gerekmektedir. Bu nedenlerle, 26 Şubat 2023 Pazar günü yapılacak olan kooperatifimiz seçimli genel kuruluna beyaz liste ile adaylıklarını açıklayan yönetim kurulu aday listesinde isimleri bulunan Sayın Türkan Akdağ Öztürk, Sayın Nuray Filiz, Sayın Vedat Varhan ile yeşil liste ile adaylıkları açıklanan yönetim kurulu aday listesinde ismi bulunan Sayın Ali Özgen'in, ana sözleşme ve evraklar üzerinde yapılan incelemeler neticesinde 2022-2023 iş yılı üretim dönemlerinde vermeyi taahhüt ettikleri ürün miktarının %50'sini teslim etmedikleri kooperatif kayıtlarından tespit edilmiştir. Bu nedenle 26 Şubat 2023 Pazar günü yapılacak olan kooperatifimiz seçimli genel kurulunda, beyaz listede Türkan Akdağ Öztürk, Nuray Filiz, Vedat Varhan, yeşil listede Ali Özgen'in seçilmeleri halinde yönetim kurulu üyelikleri kooperatif ana sözleşmesinin seçilme şartları başlıklı 44/3 maddesine göre "Görevleri kendiliğinden sona erer." denilmektedir. Sayın ortaklarımıza ve genel kurulumuza arz ederim." ifadelerini kullandı.
Yeşil liste yönetim kurulu üye adaylarından Mehmet Taşdelen, Şenol'a kürsüden yanıt verdi. Taşdelen, "Ben de 162 Sayılı Erdek Zeytin Tarım Satış Kooperatifi'nin yapmış olduğu bu genel kurulda arkadaşlarımla birlikte yeşil liste olarak çıktık. Biz buraya gelirken herhangi bir şey gözetmedik, herhangi bir art niyet düşünmedik. Az önce başkanımın yaptığı açıklamalarda üyeliklerinin düşeceği söyleniyor. Eğer böyle bir şey de varsa bunu yasalar üzerinde, ana sözleşme üzerinde ne gerekiyorsa o yapılır. Yedek liste de var, bununla ilgili bir sıkıntı yaşanacağını tahmin etmiyorum. Türkan Hanım'ın söylediklerine de katılıyorum. Kooperatifimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum ve hepinizin desteğini bekliyorum, teşekkür ediyorum." dedi.
Genel kurulda zaman zaman gergin anlar yaşandı.
Genel kurul diğer maddelerin okunup kabul edilmesiyle bitti. Oy verme işlemi ise saat 17.00'de sona erdi. Sandıklar açılarak oylar sayılmaya başlandı. 1150 oy kullanılan genel kurulda 441 oyla mavi liste seçimi kazandı. Beyaz liste 385, yeşil liste ise 309 oy alırken 15 oy da geçersiz ya da boş sayıldı.
Mavi liste yönetim kurulu Abdullah Şenol, Hüseyin Kızıl, Mehmet Ali Yağcı ve Süleyman Eren'den oluştu.
Oğulcan Bölükbaşı















Haberin Videosu:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.