12 Ocak 2023 Perşembe

DOĞA VE ORMAN PEDOGOJİSİ EĞİTMENİ SERTİFİKALARI DAĞITILDI

Erdek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan "Ya Gelecek "SİZ"siniz ya da Geleceksizsiniz" projesi kapsamında Doğa ve Orman Pedagojisi Eğitimi Projesi'nin sertifika töreni yapıldı.
Erdek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan "Ya Gelecek "SİZ"siniz Ya da Geleceksizsiniz" projesi kapsamında Doğa ve Orman Pedagojisi Eğitimi Projesi'nin sertifika töreni yapıldı.
Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) 2022 Yılı Teknik Destek Programı, Mart-Nisan Döneminde, Çanakkale ve Balıkesir illerinde destek almaya hak kazanan toplam 25 proje arasında Erdek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü adına Ocaklar Ortaokulu Müdür Yardımcısı Figen Altıntaş tarafından hazırlanan "Ya Gelecek "SİZ"siniz Ya da Geleceksizsiniz", (Doğa ve Orman Pedagojisi Eğitimi) Projesi de yer aldı.
Proje hakkında açıklama yapan yetkililer Avrupa Birliği 11 Aralık 2019'da, Yeşil Anlaşmasını yürürlüğe koydu. Türkiye'nin de kabul ettiği anlaşma doğaya ait kaynakların ölçülü bir şekilde kullanılmasını, iklim krizine neden olan salınımların minimuma indirilmesini hedefliyor. 
Araştırmalar doğa ile etkili ve deneyime dayalı etkileşim kuran, doğa ile ilişkili olduğuna inanan bireylerin, doğa dostu davranışlar sergilediklerini göstermektedir. Doğa ve orman pedagojisi disiplinler arası pedagojik ve doğa bilgisini bir araya getiren bir bilim dalıdır. İnsanlara doğal kaynakların korunması, geliştirilmesi ve devamlılığının sağlanmasını eğitim ile aktarmaktadır.
Ya Gelecek “Siz”siniz Ya da Geleceksizsiniz “Doğa ve Orman Pedagojisi Eğitimi” projesinin amacı çocukla doğa arasında yeniden bağ kurulmasını sağlamaya yönelik olarak öğretmenlerin doğal ve ormanlık alanlarda çocuklarla yapılabilecek faaliyet tasarlama becerilerini geliştirmektir.
Proje kapsamında düzenlenen “Doğa ve Orman Pedagojisi Eğitimi”  07 Eylül-10 Ekim 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Eğitimler Uludağ Üniversitesinde görev yapan öğretim görevlileri tarafından uzaktan eğitim, yüz yüze eğitim ve portfolyo hazırlama şeklinde düzenlendi. Eğitim faaliyetlerine 15 katılımcı Erdek’ten, 15 katılımcı ise Balıkesir merkez, Altıeylül, Erdremit, Burhaniye, Bandırma, Kepsut, İvrindi ve Gönen'de görev yapan öğretmenler katılım sağladılar. Üç eğitim faaliyetini de başarı ile tamamlayan katılımcılara Uludağ Üniversitesi tarafından "Doğa ve Orman Pedagojisi Eğitmeni" belgesi ve uluslararası geçerliliği olan Europass Sertifika Eki düzenlendi. Düzenlenen törenle Erdek İlçe Milli Eğitim Müdürü Sercan Nayır öğretmenlere belgelerini takdim etti.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.