27 Şubat 2020 Perşembe

BAŞKAN SARI GÖREVİNE BAŞLADI

Erdek Belediye Başkanı Hüseyin Sarı, yargının verdiği cezanın gününün dolmasıyla görevine bu sabah başladı.
 Erdek Belediye Başkanı Hüseyin Sarı'ya yargı tarafından 11 ay 20 gün görev cezasının süresi dün bitti. 
 Böylece Erdek Belediye Başkanı Hüseyin Sarı bu sabah itibariyle görevine başladı. Belediye personeli tarafından ise Başkan Sarı'ya sürpriz karşılama töreni yapıldı. Törene oldukça şaşıran Sarı kürsüye çıkarak bir konuşma yaptı.
 Böyle bir sürpriz beklemediğini belirten Başkan Sarı, konuşmasına şöyle devam etti: "31 Mart yerel seçimlerini kazandık ama makama oturamadık. Bu süre içerisinde belediyedeki idari işlemleri yürüten başta meclis üyesi arkadaşlarıma ve seçim öncesi vekillik yapan İbrahim Beyoğlu'na ve seçim sonrası Hasan Yapakçı'ya teşekkür ediyorum. Ama Erdek'te belediye varsa en büyük teşekkür ve beni en çok duygulandıran personel oldu. Hepinize teşekkür ediyorum. Herkes size borçlu." 
 35 buçuk milyon dolar borç ödediklerini belirten Başkan Sarı, "Sadece bu sene bize tahsis edilmesi gereken İller Bankası payı Büyükşehire gitti. Büyükşehirden bir hizmet görebiliyor muyuz? Şimdi 43 milyon lira altyapı başlayacak." 
 Erdek'in doğalgaza kavuştuğunun altını çizen Başkan Sarı, "Belediyemiz ilk defa cari açığı kapadı. Gider, 45 milyona düştü, gelir 51 milyon lira. İlk defa fazla veren bir bütçeye sahibiz." Belediyenin ekonomik olarak güçlendiğini söyleyen Belediye Başkanı Hüseyin Sarı, "Bu sene bizim şu anda  büyükşehirden gelecek 20 milyon üzeri hariç 62 milyon alacağımız var. BASKİ'den bize para gelmedi. Yani biz 2020 yılında Erdek'ten hiç tahakkuk, vergi almasak, 2019'dan 2020'ye devreden borçları tahsil etsek bu hizmeti sürdürebilecek duruma gelmiş durumdayız."
 Hüseyin Sarı personelinin çektiği sıkıntılar ile ilgili, "Size ne kadar teşekkür etsem az. Böyle bir örnek kurum yok Türkiye'de. Ama bunun sebebi ben değilim. İlçemiz, kış ve yaz nüfusu arasında en az 10 kat fark olan bir ilçe. Büyükşehirle eli kolu bağlanmış bir belediyecilikle geliyor. Siz mucize yaratıyorsunuz. Özellikle temizlik işlerinde çalışanlar. " 
 Sabahleyin çöp konteyneri alındığında kalbinin hopladığını gözyaşlarıyla anlatan Sarı, "Ben olsam 'Yeter be, kalkmıyorum, maaş da alamıyorum.' derdim. Benim sizler üzerinde hakkım varsa size helal olsun. Belediye başkanına laf söyleyebilirler ama personelime kimse laf söyleyemez." 
 Bu sene dengeyi sağladıklarını da ekleyen Başkan Sarı, "Bu sene de nakit akışını sağlayarak alacakla ilgili hiç kimseye taviz vermiyoruz. Bu sene maaş dengesini sağlayıp bundan sonra o özendiğiniz 'Şurada çalışsaydım, keşke maaşımı alsaydım' dediğiniz denilen kurum olma noktasına 2020'de geleceğiz. 
 Son olarak 'Siyaset yapayım' diyen Başkan Sarı, "3Y için söz ettiler. Yolsuzlukları önleyeceğiz, yasakları engelleyeceğiz, yokluğu kaldıracağız dediler, şimdi yargıya muhtaç ettiler, yasamaya, yürütmeye muhtaç ettiler. 6Y'mizi de aldılar. Ben kıvır zıvır işlerden nasıl yargının önüne çıkıyorsam, bu cezalarla muhatap oluyorsam bir gün anayasayı, kanunları hiçe sayıp milletin iradesini her şeyin üstünde tanrısal unsurmuş gibi ortaya koyanlar da er ya da geç yargılanacaklar." dedi.
 Dualar eşliğinde kurbanın kesilmesinin ardından görevi, Başkan Vekili Hasan Yapakçı'dan devralan Belediye Başkanı Hüseyin Sarı görevine resmen başladı.
 Törene belediye personellerinin yanı sıra belediye meclis üyeleri, CHP İlçe Başkanı Hale Tuna, İYİ Parti İlçe Başkanı Arif Demir, Erdek Ticaret Odası Başkanı Faika Özlem Sarı, bazı oda başkanları, bazı muhtarlar, STK temsilcileri ve vatandaşlar katıldı.
Oğulcan Bölükbaşı























Haberin Videosu: 

1 yorum:

Sitemizde yayınlanan reklamlar Google Ads tarafından otomatik olarak seçilip yayınlanmakta olup yayınlanan reklamlardan ozelerdek.blogspot.com sorumlu değildir.